top of page
Zoeken
  • Foto van schrijvermerlekeessen

Dag 47

Rustdag Radhimë



Rustdag betekent nog rustiger aan doen in de ochtend dan normaal. Door de hitte ben ik echter wel steeds eerder wakker. Rond half 11 wandel ik de camping af de straat op, om in een supermarkt een bakje yoghurt en een broodje te kopen. Ik loop terug naar de camping en zie daar een Renault Espace met geopende kofferbak staan. Als ik dichterbij kom zie ik een auto vol vers fruit en koop een bakje aardbeien en kersen bij de mannen.


Mijn ontbijt nuttig ik op het overdekte terras aan zee, een mooi onderdeel van de z’n locatie dankende camping. Daarna breng ik geruime tijd door aan het strand, op 1 van de strandbedden waar gebruik van mag worden gemaakt. Ik lees verder in mijn boek en doe een middagdutje. Daarna stippel ik mijn route uit voor de komende dagen. Fantastische routes in aantocht.


Ik krijg al vroeg trek in een avondmaal en besluit daar maar gewoon aan toe te geven. Vanwege de geweldige ervaring gisteravond en het beperkte aanbod in de nabije omgeving, besluit ik weer naar hetzelfde restaurant te gaan. Een pizza calabrese, het lekkere weizen biertje en wederom de gegrilde groenten dat zo langzamerhand een van m’n favoriete gerechten wordt. Als ik uitgegeten ben en de jongens van de bediening bedank, zowel in woord als gebaar, want het is gebruikelijk in Albanië om te danken met één hand op je linkerborst. Als teken van waardering en oprechte dankbaarheid.



Ik verlaat het restaurant en ga honderd meter verderop weer op een strandbed liggen m’n boek lezen. Zus Daniëlle en Jasmijn bellen en ik ben weer up-to-date.

De avond begint te vallen en ik heb weer het fenomenale uitzicht van de zon die eerst langzaam en daarna steeds sneller in de zee verdwijnt. Jetski’s razen over de zee voorbij en de berg aan mijn linkerhand wordt van gewoon een berg, een plek om even naar te staren. Het moment dat de zon volledig verdwenen is ontvouwt zich een overweldigend paars, rood en oranje gloed over alles in mijn zichtveld. Wederom een kunststukje van de natuur.


Ik begeef me weer honderd meter verder en sluit aan op een terras waar een aantal mannen voetbal zitten te kijken. Ik drink een biertje en zoek daarna weer mijn tent op. Een fijne dag gehad en weer klaar om morgen te gaan fietsen.

127 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Dag 49

Dag 48

Dag 46

bottom of page